 |
Új szezon
Az új szezon beosztása készen van. Érdeklódésedet a foglalás pontnál tudjuk regisztrálni.
érdeklódés |
Hírlevél
Hírlevelünkben szeretnénk tájékoztatni mindenkori akcióinkról és programjainkról.
|
Új honlap
Honlapunkkal szeretnénk bemutatni hajónkat a vitorlázás, a búvárkodás és a szabad élet szerelmeseinek.
|
 |
|
 |
|
|
 |
 |
A vitorlázásról röviden
Senki sem tudja, mióta használ az ember vízi járművet, azt sem lehet tudni, hogy milyen volt az első. Valószínűleg fatörzsekből és farönkökből összetákolt tutaj lehetett. Feltételezhető, hogy elsőként arra jött rá az ember, hogy miként lehet a hajókat irányítani és előre hajtani evezők segítségével. Hamarosan megjelentek az első vitorlák is. Az ember a hajókat halászatra és kereskedelemre találta ki, de a hajós életforma kultúránkként másként és más irányba fejlődött, jelentős történelmet írva. A korral változott és alakult, melynek köszönhetően megszületet sok évvel ezelőtt a kedvtelési - sport vitorlázás.
A Gitana 120 m2-nyi fehér vászna, 8 csomós sebességgel repíti a vitorlást, amint a motor elhallgat, és nem segíti tovább már a hajót... és csak a szél süvít...
Túra útvonalak
Minden szezonban természetesen a legkülönbözőbb túraútvonalak közül lehet választani, ugyanis az Adria kínálata véget nem érő, csodálatos lehetőségeket kínál. A kiindulópont és a végcél, a Murter szigetén lévő betinai kikötő. Vitorlázás esetén fontos szempont az útvonal megtervezésében a szél, ettől függően választunk uticélt, melyhez természetesen a kapitány javaslata és jóváhagyása is szükságes.
Sokszor csak a túra indulásának napján kristályosodik is ki pontosan az útvonal, hiszen sokszor hirtelen változik a szél. A legkedveltebb uticélok egyike Hvar, Korcula, Trogir, de szépen, nyugodt tempóban is általában eljut a csapat a csodálatos Dubrovnik-ba.
A hajó édesvíz készlete legalább 3-4 napra is elegendő, ebbe bele tartozik az édes vízzel történő zuhanyozás is, így nem szükséges kikötni túl gyakran, ha a társaság inkább a vitorlázásnak szerelmese. Az Adria legcsodálatosabb kis öbleiben és lagúnáiban áll meg a hajó, hogy legénysége egyet pancsoljon, sziesztázzon, vagy csak "tábort verjen" és estére biztonságosan lehorgonyozzon.
|
|
|